Reklama nowej firmy
Marketing i reklama, słowa, które powszechnie uważne są za jedną wielką ściemę naciągającą przedsiębiorców na zbędne „wydatki”. Ty też tak myślisz? Może jednak zastanowisz się głębiej i znajdziesz choć chwilę żeby zrobić krok dalej, mały ale jednak, prowadzący Twoją starą, nową firmę do sukcesu? Brak planu i inwestycji w reklamę na początku działalności firmy jest czymś w rodzaju skakania do pustego basenu. Szybko osiągasz dno, bo nie znalazłeś amortyzacji w postaci wody żeby móc się unieść. Postaraj się znaleźć swój sposób na sukces, szukając rozwiązań, a nie rezygnując z niego na wstępie.
Zastanawiasz się jak pokazać światu, że to co planujesz, bądź robisz ma sens i przyciągnąć do siebie klientów? Zmagasz się z standardem, z którym mierzy się KAŻDY przedsiębiorca. Nie mam wątpliwości, że strach i lęk przed samym założeniem biznesu towarzyszą każdemu. Pytasz, co jeśli się nie uda? Odpowiem Ci teraz, będzie jak dotychczas, ale z większym bagażem doświadczeń.
Przechodząc do rzeczy chcę Ci pokazać, że rzekomo zły marketing i jeszcze gorsza reklama, to brama do sukcesu. Pamiętaj, że tylko brama, a to czy znajdziesz do niej klucz zależy od tego jak bardzo się postarasz. Wyobraź sobie, że słynne koncerny jak Coca-cola, Orlen, czy Lidl nie prowadzą akcji marketingowo-reklamowych. Wydaje Ci się to nierealne? Dokładnie tak samo jest z Twoją firmą. Żeby istnieć i zarabiać musi być widoczna, musi stać się obiektem pożądania Twoich klientów. Wiem, że inwestowanie i planowanie to dwie czynności, które wzbudzają lęk. Celowo na pierwszym planie postawiłam inwestowanie, bo ono „boli” znacznie bardziej, planować lubimy, ale tylko tak żeby nie wychodzić z własnej strefy komfortu. Czym jest Twoja strefa komfortu? Może to plan na tydzień jak zamówić towar i postarać się go sprzedać, a może co miesiąc zadajesz sobie ten sam trud i raczej starasz się nie wybiegać w przyszłość?
Mam wrażenie, że najtrudniej jest zacząć, siadając do pustej kartki, którą teoretycznie jest właśnie Twoja firma łatwo jest pisać historie, trudniej je realizować. To właśnie plan, zacnie zwany planem marketingowo- reklamowym ma się stać drogowskazem w realizacji Twojej drogi do sukcesu. Kiedy zdasz sobie sprawę z tego jak ważny jest PLAN działania łatwiej będzie Ci podjąć decyzję o inwestowaniu pieniędzy, bo już wtedy wiesz jaki jest kolejny punkt, który dzięki nim możesz osiągnąć.
Działania reklamowe, plany marketingowe i długofalowe plany sprzedażowe to razem pozwala Ci ze spokojną głową zająć się tym, co naprawdę lubisz, czyli działaniem swojej firmy w danej branży. Nie sposób całą swoją energię przekształcić w poszukiwanie klientów, należy znaleźć środki, które niejako zrobią to za Ciebie. Pozostań z nami na dłużej i zaglądaj do kolejnych części e-booka, gdzie podpowiemy Ci jak zostać pierwszym wyborem swoich klientów na stale.
Comments are closed.